Stressi ennetamine ja juhtimine

Stress on loomulik osa elust. Me ei saa stressi töö- ega isiklikus elus vältida, kuid me saame õppida stressi ilmnemist õigeaegselt märkama, stressi endale sobivate võtetega leevendama ning end selle  vastu „karastama“. See, kuidas me stressiga toime tuleme – kodus, tööl, suhetes või ühiskonnas laiemalt – määrab väga suures osas ära meie füüsilise ja vaimse tervise ning üldise elus hakkamasaamise.

Mõningane stress on loomulik ja vajalik – see annab meile julgust ja jõudu, aitab meil olla innukas, otsustusvõimeline ja tõhus ning keskendada tähelepanu olulisele. Niisugust positiivset stressi kogeme siis, kui ees seisab mingi põnev väljakutse, kui õpime midagi uut või valmistume tähtsaks sündmuseks. Mõõdukas stress on igasuguse pingutuse eelduseks.

Probleem tekib siis, kui meie organism reageerib stressisümptomitega tühiste asjade peale, kui stressiga kaasnevad negatiivsed tunded nagu hirm või ärevus või on stress muutunud krooniliseks, s.t.  organism ei suudagi enam maha rahuneda. Siit ei ole pikk tee läbipõlemise ja depressioonini.

Inimesed reageerivad stressile erinevalt: üks ja sama olukord võib ühe isiku viia paanikasse, teist aga panna veel tulemuslikumalt tegutsema. Et tuleksid stressiga toime, vajad teadmisi sellest, kuidas just sinu meel ja keha pingelistes olukordades reageerivad ning millised võtted aitavad sul rahuneda ja enda heaolu taastada. Hädavajalik on ka tervislike harjumuste ja rituaalide loomine.  

Õpitoas:

  • räägime stressi olemusest: millised on stressi sümptomid ja kuidas stressi alged ära tunneme
  • vaatame otsa stressi tüüpilistele allikatele ja räägime ka sellest, millised on stressi peamised põhjused psühhoterapeudi silme läbi
  • arutame, millega oma stressi igapäevaselt toidame ja milliseid tervisehädasid võib see kaasa tuua
  • uurime läbipõlemise allikaid ja väljendusvorme
  • räägime eneseteadlikkuse ja ärksameelsuse olulisusest ning nende kasvatamise viisidest
  • uurime, mida tähendab isikliku energia juhtimine ja miks on see vajalik
  • arutame, kuidas saame oma eneseusku kasvatada
  • ja loomulikult arutleme selle üle, milliste tegevustega saame stressi ja läbipõlemist ennetada ja leevendada

Praktiline osa:

  • õpime lihtsaid füüsilisi harjutusi, mis aitavad südamel ja ajul tõhusalt töötada
  • õpime hingamise abil ärevat meelt tasakaalustama  
  • teeme kujustamisharjutusi, mis vabastavad keha pingetest
  • teeme harjutusi ärksameelsuse suurendamiseks
  • teeme läbi juhendatud lõdvestuse, mis aitab kehal lõõgastuda ja meelel rahuneda
  • osalejad saavad infot enda stressitaseme ja allikate kohta ning mõtteainet isikliku heaolu parandamiseks

Avatud õpitoa (toimumise aeg selgub lähiajal) kestuseks on 2 tundi. 

Firmasisese koolituse kestus on orienteeruvalt 2-4 tundi, täpsem sisu sõltub tellija soovidest ja vajadustest. Õpituba sobib ka ettevõtetele tervisepäeva sisustamiseks. 

Koolitaja kohta saad lugeda siit.  

Ärevusest ja sellest tervenemise viisidest räägib mu raamat "Ärevuse vari. Teekond hingehaavade vabanemise ja enese väärtustamiseni". Raamatu andis aprillis 2019 välja kirjastus Pilgrim.

Täida lehe vasakus servas olev vorm ja liitu Uudiskirjaga, et olla kursis toimuvate ürituste, lugemist väärt raamatute ja huvitavate artiklitega!

Kas sa oled Jooga ja teraapia Facebooki fänn?

Eelmine
Õpituba: Mina olen mina ja see meeldib mulle!

Vastused puuduvad

Email again: