22. dets 2015 Õige hingamine tasub end ära! Kadi Kütt

Igal aastal, kui päike hakkab oma ringi madalamalt käima ja töölt kojutulek jääb pimeda kätte, hakkavad inimesed kurtma väsimuse ja tülpimuse üle. Kõige kiirem viis energia taastamiseks on õige hingamine.


Kui vereproovid on korras ja arst su organismis häirivaid muutusi ei leia, on väsimus ja kurnatus märgid elujõu kadumisest, kriisist keha energeetikas.

Miks energia ikkagi kaob? Üheks põhjuseks on see, et me hingame valesti. Tõepoolest, paljude inimeste puhul on kiire ja pinnapealne hingamine muutunud igapäevaseks. Koolis on meid õpetatud kõhtu sisse tõmbama (nii näeb ju saledam välja!), pinges kõhuga ei ole aga võimalik vabalt hingata. Vale hingamine jätab suure osa kopsudest tegevuseta ja need muutuvad haiguste tekitajatele pesitsuspaigaks. 



Kui inimene ei hinga piisavalt värsket õhku, ei saa veri täielikult puhastuda – jääkained ja mürgid, mis tuleks hapnikuga küllastamise protsessis välja viia, tuuakse sel juhul kehasse tagasi. Puudulikul hingamisel on negatiivne mõju ka lümfisüsteemile, mis on loodud hävitama viiruseid ja baktereid enne, kui need jõuavad organismile kahju tekitada. Samuti aeglustub soolestiku läbimise protsess, mis toob kaasa jääkainete ladestumise ja kõhukinnisuse.

Aga milline on õige hingamine? Siin on väga lihtne nipp, mida tasub igal hetkel meeles pidada: hingata tuleb nii, et ka kõht liigub. Muuda selline kõhuhingamine igapäevaseks harjumuseks ja sul on rohkem energiat, oled terve ja vastupidav, tuled paremini toime stressiga, su silmad säravad ja hääl heliseb. Õige hingamine tasub ennast tõepoolest ära!

 

HARJUTUSED

Kõhuhingamine

Istu sirge seljaga, hoia pea püsti ja õlad vabad. Kõht on pehme ja pingevaba. Pane üks käsi kõhule. Hinga sügavalt nii, et sisse hingates liigub kõht ette, välja hingates tagasi selgroo poole. Hingamine toimub nina kaudu. Sisse- ja väljahingamine on ühepikkused. Tee kõhuhingamist nii kaua, kui on mugav.

Nii hingates suudad vaid paari teadliku hingetõmbega oma väsinud keha ja äreva meele rahustada.

 

Keha hommikune äratamine

Seisa sirgelt, jalad kergelt harkis. Koos sügava sissehingamisega tõuse aeglaselt varvastele. Samal ajal liiguvad sirged käed, peopesad ülespoole, külgedelt üles pea kohale. Hoia mõni sekund hinge kinni, käed pea kohal palveasendis. Hinga aeglaselt välja, lasku samal ajal täistallale ning too käed külgedelt alla, peopesad allapoole. Hingamine toimub nina kaudu. Tee harjutust 3-4 korda. Harjutus annab värske ja puhanud enesetunde.

 

Kopsude puhastamine ja ergutamine

Istu sirge seljaga. Hinga sügavalt nina kaudu sisse. Hoia hinge kinni ja koputa samal ajal sõrmeotstega rinnakule. Suu kaudu välja hingates hoia huuli nagu vilistaksid, kuid ära punnita põski. Puhu õhk tugevalt välja. Korda harjutust 3-4 korda. Selle harjutusega puhastad kopsude viimse kui sopi vanast seisma jäänud õhust.

 

Hingamislihaste treeninguks

Siruta selg ja pane sõrmseongus käed seljale, lükates „tiivanukid“ teineteisele nii lähedale kui võimalik. Hoia seda asendit ja hinga nina kaudu võimalikult sügavalt. Sügav hingamine sellises asendis treenib ärevuse ja pinge tõttu nõrgaks ja jäigaks muutunud roietevahelisi lihaseid.

 

Sisemise rahu harjutus

Hinga sügavalt sisse ja hoia mõni sekund hinge kinni. Suru nimetissõrmedega kõrvad kinni ja hinga kogu õhk kopsust välja, tehes samal ajal ümisevat häält (suu on kinni). Taju, kuidas pea kumiseb väljahingamise ajal nagu kõlakast. Hingamine toimub nina kaudu. Harjutus tasakaalustab ajutegevust ja rahustab närvisüsteemi.


Siin näed samu harjutusi ka fotodelt: Hingamisharjutused.

*** *** ***

Proovi ka seda lihtsat hingamismeditatsiooni.

Kommentaarid: 0

Lisa kommentaar

Email again:
Nimi
E-mail
Kommenteeri