16. apr 2015 Lõõgastav meditatsioon Kadi Kütt

Õpi end lõõgastama! Lõõgastunud keha toob kaasa meele rahunemise ning hirmu, ärevuse ja depressiooni leevenemise. Lõõgastunud kehas lülitub stressireaktsioon välja, vallanduvad endorfiinid, alaneb vererõhk ja kortisoolitase. Niisuguses lõdvestunud seisundis suudab keha end ise tervendada.

„Kui olete õnnelik, lõõgastunud ja stressist vaba, saab keha hakkama hämmastavate, isegi imepäraste enesetervendamise vägitükkidega. Lõdvestusseisundis parandatakse DNA vead, ensüümid käivitavad paranemisprotsessid, immuunrakud õgivad haigusetekitajaid, vabad radikaalid varisevad põrmu ja appi tõttavad parandajarakud. Keha on imede ootel, kui me vaid optimeerime selle võimet teha seda, milleks ta on looduse poolt määratud,“ kirjutab dr Lissa Ranklin raamatus „Mõttejõul terveks“.

MEDITATSIOON

  1. Vali üks sõna või fraas, mis on juurdunud kindlalt su uskumustesüsteemi. See võib olla üksiksõna nagu „rahu“, fraas nagu „ma olen toetatud“, mantra „om“ või mõni sinu enda lemmikpalve.
  2. Istu rahulikult mugavas asendis ja sulge silmad.
  3. Lõdvesta kogu keha, alustades jalalabadest ning liikudes mööda keha üles kuni pealaeni.
  4. Hinga rahulikult ja loomulikult. Nüüd lausu kas häälega või mõttes sõna, fraas, mantra või palve.
  5. Kui teised mõtted kipuvad pähe trügima, võta leebe hoiak ja tule ikka ja jälle oma kordamise juurde tagasi.
  6. Korda sõna, fraasi, mantrat või palvet kümmekond minutit. Tunne, kuidas kogu su keha rahuneb ja lõdvestub.

Tee seda meditatsiooni hommikul pärast ärkamist ja õhtul enne uinumist. Tõhus toime on sel lühikesel meditatsioonil ka keset kiiret argipäeva. Nii palju aega ju ikka leiad!

Eeskujuks L. Ranklini mõtted raamatust „Mõttejõul terveks“.

Kommentaarid: 0

Lisa kommentaar

Email again:
Nimi
E-mail
Kommenteeri