24. apr 2013 Maaühenduse loomine Kadi Kütt

Kui tunned, et sisemine rahu on kadunud ja ärevus närib hinge, siis võta endale aega, lõdvestu ja loo kontakt maaga. Nii taastad tasakaalu ja eneseusu ning saad jõu ja paindlikkuse elu muutustega toime tulekuks.


Nii nagu puul on juured, mis teda maas hoiavad, on meie juured meie jalatallad. Jalatallad võtavad vastu maaenergia, mis mööda jalgu üles liikudes siseneb verre ja keha kudedesse. Energiajäägid, mida keha enam ei vaja, peaks välja pääsema, kuid kui puudub maaühendus, siis keerleb energia kehas ja risustab energiasüsteemi. Sellist jääkenergiat ei saa inimene kasutada, see ummistab ta energiakeha, toob kaasa väsimuse ja lõpuks füüsilised haigused.

Kindel maaühendus aitab paremini teadvustada oma keha ja tunda tundeid, teisisõnu, aitab see endaga paremas kontaktis olla. Parem kontakt iseendaga võimaldab rahulikult vastu võtta kõik, mis elu toob. Seevastu maaühenduseta inimene tunneb end ebakindlalt, tõmbub kaitsesse ja ümbritseb end jäikade seisukohtadega või liialdab söögi-joogi või muude meeleliste naudingutega, sest kuskilt peab ju head enesetunnet hankima. Kehva maaühendusega inimene kipub olema ka väheaktiivne ja energiavaene, tal on vilets keskendumisvõime ja ülesöömise tõttu tihti ka kaaluprobleemid. Sageli kimbutavad sellist inimest labajalgade ja pahkluudega seotud hädad, ka immuunsüsteemi seisund pole kiita.


MEDITATSIOON

Istu toolil ja võta sisse mugav asend. Toeta jalatallad kindlalt maha. Käed toetuvad sülle. Siruta selg.

Sule silmad. Vii tähelepanu jalgadesse: lõdvesta jalalabad, säärelihased, reielihased. Lõdvesta tuharalihased. Las su kõht olla lõdvestunud ja pehme. Lõdvesta rinnalihased. Lase lõdvaks seljalihased.

Nüüd vii tähelepanu kätesse: lõdvesta sõrmed, peopesad, lõdvesta käsivarrelihased ja õlad. Kogu su keha on täielikult lõdvestunud.

Pööra tähelepanu näole. Lõdvesta silmad, huuled ja põsed. Lase lõug lõdvaks. Lõdvesta keel ja kurk. Su nägu on täiesti lõdvestunud ja pehme.

Kujutle, et su jalataldadest kasvavad välja juured. Juured kasvavad aina pikemaks ja pikemaks ja tungivad sügavale maakera sisemusse. Need on sinu tugevad ja elujõulised juured, mis tungivad aina sügavamale maa sisse.

Hinga rahulikult ja ühtlaselt ja tunneta, kuidas juured hoiavad sind kindlas ühenduses maaga.

Nüüd kujutle, kuidas koos iga väljahingamisega saadad sa mööda oma juuri maa sisse kõik selle, mida sa enam ei vaja – vanad oma aja ära elanud mõtted, vanad tunded, väsimuse, kehapinged, haiguse. Sa hingad välja ja kõik see, mida sa enam ei vaja, liigub mööda juuri sügavale maa sisse. Maa võtab selle vastu ja puhastab.

Tunneta oma keha, rahulikku ja ühtlast hingamist. Tunneta oma juuri, maaühendust.

Nüüd hakkad sa lõõgastusest tagasi tulema. Sa võtad saadud rahu ja turvatunde igapäevaellu kaasa. See aitab sul jääda igas olukorras rahulikuks, tasakaalukaks ja endasse uskuda.


HARJUTUSED

Päka venitus

Põlvita ja säti varbad nii, et toetud päkkadele. Istu kandadele ja tunneta venitust päkkades. Tee harjutust pehmel alusel, näiteks vaibal. Ära endale liiga tee – 10-15 sekundit on esialgu piisav. Ebamugavustundega tuled lihtsamini toime, kui hoiad tähelepanu rahuliku hingamise juures.

 




Kandade põntsimine

Seisa sirgelt, käed lõdvestunult keha kõrval. Pind jalge all peaks olema kõva ja kindel. Tõsta mõlemad kannad maast lahti (mitte rohkem kui 2-3 sentimeetrit) ning hakka kandadega vastu põrandat põntsima. Tee seda üsna kiires tempos. Põntsimine peaks olema parasjagu nii tugev, et kerge põrutus on tunda kogu kehas, isegi peas. Hoia keha samal ajal lõdvestunud. Puhka vahepeal ja korda siis harjutust.

 

Jalatalla koputamine

Seisa paremal jalal ja kõverda pisut paremat põlve. Koputa vasakut jalatalda üsna tugevasti vastu maad. Nii lükkad seiskunud energia tallast välja, äratad ellu jalad ja nende kaudu kogu organismi. Tee seda nii kaua, kuni tundub mugav. Korda sama teise jalaga.

 

Labajala raputamine

Seisa paremal jalal, kõverda vasak põlv ja tõsta vasak jalg üles (kuid mitte täisnurka). Lõdvesta vasak jalg ja raputa labajalga. Tähtis on, et vasaku jala laba ja hüppeliiges oleksid raputamise ajal täiesti lõdvestunud. Tee seda nii kaua, kuni tundub mugav. Korda sama teise jalaga.

 

Põlvede ringid

Seisa, jalalabad ja põlved koos. Hoia põlved kergelt painutatud. Pane käed põlvedele ja tunneta, et kael oleks mugavas asendis. Pööra kokkusurutud põlvi viis ringi kellaosuti suunas. Pane tähele, et põlved ei liiguks varvastest ettepoole. Hoia ringide ajal tallad maas ja toeta kogu keharaskus taldadele. Las ringid olla rahulikult ja aeglased! Seejärel pööra põlvi viis korda vastassuunas.

Siin on ka maaühenduse loomise harjutused koos fotodega (ilmusid ajakirjas "Tiiu" juunis 2014): Maaühenduse harjutused.pdf

Kommentaarid: 0

Lisa kommentaar

Email again:
Nimi
E-mail
Kommenteeri