12. dets 2011 Algaja joogi meelespea Kadi Kütt

Mis tahes joogastiili harrastades on hea teada, mis su praktikat toetab ja mis takistab.

Üldised juhtnöörid

  1. Joogaruum peab olema puhas ja värske õhuga. Seetõttu on kombeks jätta üleriided ja jalanõud ukse taha või eesruumi.
  2. Joogatundi tulles lülita mobiiltelefon välja.
  3. Rõivastus peaks olema avar, mitte pigistama ega liigutusi takistama. Väldi rõivaid, millel on pandlad, rihmad või nööbid.
  4. Joogatunni ajaks võta ära ketid, sõrmused, käevõru ja kell, et need energiaringlust ei takistaks ega sind vigastaks.
  5. Paar tundi enne joogatundi ei ole soovitav tugevalt süüa, sest siis põhjustab töö kõhulihastega ebamugavustunnet.
  6. Vahetult enne ega pärast joogatundi ära end füüsiliselt tugevalt pinguta. Kui rahulikud joogaasanad varustavad organeid värske verega, siis raske füüsiline pingutus „tõmbab“ organitest vere ära lihastesse.
  7. Ära võta kuuma dušši, vanni või sauna kohe pärast joogaharjutusi. See tõmbab vere siseorganitest nahapinnale ja lõhub joogaharjutuste loodud efekti. Soe dušš on hea enne joogatundi.

Et saaksid joogatunnist suurimat kasu...

  1. Joogatund on aeg enda sisse vaatamiseks. Püüa end välismaailma helidest välja lülitada ja suuna tähelepanu rahulikule vaikusele enda sees.
  2. Harjutuste ajal hinga vaid läbi nina (kui õpetaja ei juhenda teisiti). Hingamine peab olema kerge, pidev ja ühtlane. Jälgi pidevalt oma hingamist, et sa harjutuste tegemise ajal hinge kinni ei hoiaks.
  3. Sirutuse ajal hinga sisse, pingutuse-painutuse ajal välja.
  4. Ära tee äkilisi liigutusi – kõik toimub sujuvalt ja pehmelt. Liigutuste sujuvusele aitab kaasa sujuv ja sügav hingamine.
  5. Ära sunni keha tahte abil või jõudu kasutades mingit asendit sisse võtma. Pinguta just nii palju, kui keha täna tahab ja suudab, harjuta oma liigeste ja lihaste vajaduste kuulamist. Nii joogas kui elus toob kannatlikkus vaid kasu.
  6. Harjutused peavad olema nii mõnusad, et suudad neid sooritades naeratust näol hoida.
  7. Kui tunned kuskil kehas pinget ja vastuseisu, siis hinga sellesse vastuseisu ja sa avastad, et vastuseis kaob ja painduvus suureneb. Vastuseis on suur energiasöödik – seepärast ole oma kehast teadlik kogu harjutamise vältel!
  8. Valu annab märku, et on tarvis puhata ja sobivamal ajal jätkata.
  9. Pane tähele asendeid, mida sul on keerulisem sooritada – on sul probleeme painduvuse, jõupuuduse või vähese tasakaaluga? Kasuta seda teadmist ka oma igapäevases elus – arenda vajadusel kas paindlikkust suhtlemisel, füüsilist jõudu ja vastupidavust või emotsionaalset tasakaalu.
  10. Ära arvustada oma võimeid! Enda kritiseerimine ei aita kaasa edenemisele, vaid, vastupidi, tekitab energiablokeeringud. Jooga tähendab iseenda aktsepteerimist just sellisena, nagu sa oled.
  11. Ära võistle teistega! Igaühel on oma eesmärgid ja tee nende saavutamiseks. Sa oled unikaalne.
  12. Saavutad soovitud tulemuse märksa kiiremini, kui harjutad regulaarselt.
Kokkuvõtteks... Ole enda vastu leebe, kuid ära unusta distsipliini! :-)

Kommentaarid: 0

Lisa kommentaar

Email again:
Nimi
E-mail
Kommenteeri