16. märts 2013 Parim aeg, koht ja tehnikad siseilmas rändamiseks Kadi Kütt

Kõigil on kiire. Tundub, et kõige suurem defitsiit elus ongi aeg. Nii on keset tööpäeva kasvõi kümmekond minutit lõõgastumiseks ja „mitte millegi tegemiseks“ leida väga keeruline. Tegelikult meil on päeva jooksul lühikesed hetked, mil võiksime aja maha võtta ja lõõgastuda, tuleb ainult õppida, kuidas seda teha.

Algaja jaoks on tähtis meeles pidada:
  • Ümberringi olgu rahu ja vaikus, et saaksid segamatult olla.
  • Selg peab olema sirge, et energia saaks vabalt liikuda.
  • Tea, et kõik, mis on, on sinu jaoks hetkel hea ja õige! Ei ole võimalik valesti mediteerida.
Joogakirjandus väidab, et parim aeg mediteerimiseks on varahommik (kell 4-6), mil ümbritsev maailm pole veel ärganud ning meel on puhanud ja värske, aga samahästi võid mediteerida ka õhtul enne magamaheitmist.

Mediteerimiseks on soovitav valida kindel koht, sest harjumuspärane paik aitab end kiiremini lõdvestada. Pole vaja teab mis erilisi tingimusi, vali lihtsalt koht, mis mõjub sulle rahustavalt ja on silmale ilus vaadata. Paiguta lauale lilled või fotod, millel on sinu jaoks tähendus, pane põlema küünal või põleta viirukit.

Lülita kindlasti välja raadio, teler ja telefon! Kui mediteerid kodus, siis on hea anda ka kodustele teada, et vajad näiteks pool tunnikest iseenda jaoks ja soovid, et sind sel ajal ei segataks.

Nüüd tuleb leida asend, milles tunned end võimalikult mugavalt. Sa võid istuda toolil, jalatallad kindlalt maapinnale toetumas, aga võid istuda ka rististes põrandal. Tähtis on see, et tunned end kindalt, mugavalt ja kergelt, et saad istuda ilma, et su keha oleks pinges. Selg tuleb hoida sirge, sest nii on hingamine kerge ja energia saab liikuda vabalt läbi kogu su keha. Lase õlgadel vajuda allapoole ja kätel puhata põlvedel või süles. Võib juhtuda, et esialgu tekitab säärane sirge seljaga paigal istumine lihastes ja liigestes pinge ja isegi valu. Aga nagu iga muugi asjaga, tuleb edu harjutamisega.

On aeg sulgeda silmad ja lubada kanda end põnevale siserännakule. Ole uudishimulik ja avatud!

On väga palju erinevaid võimalusi oma sisemaailmas rännata, meelt rahustada ning oma mõtetest ja tunnetest teadlikuks saada. Algaja jaoks on kindlasti kõige lihtsam praktiseerida meelerännakut koos juhendajaga. Siin aitab sind Salasõna, kelle lihtsad ja praktilised juhendatud meelerännakud juhivad sind läbi kogu päeva, aidates sul jääda rahulikuks ja keskendunuks ning õppida iseennast tundma.

Aga sa võid proovida iseseisvalt ka järgmisi tehnikaid:

  • keskendumine hingamisele
  • keskendumine meeltega mingile välisele objektile (küünlaleegi vaatamine, muusika kuulamine, lillelõhna nuusutamine)
  • keskendumine oma kehale, nt südamelöökidele või mingile kehatajule, nt valule, surinale või sügelusele
  • keskendumine mingile emotsioonile, hoiakule või veendumusele, nt soovid kogeda tänulikkust
  • laulmine, loitsude või mantrate kordamine, et luua kehas tervendav resonants
Meditatsiooni lõppedes võta endale minut-paar aega, et tekkinud rahu saaks kehas oma tervendustööd teha.

*** *** ***

Loe ka artiklit "Mediteerimise kasust". See julgustab ja innustab!


Salasõna e-poest saad osta endale sobivad meditatsioonid ehk meelerännakud.


Täida lehe vasakus servas olev vorm ja liitu Uudiskirjaga, et olla kursis toimuvate ürituste, lugemist väärt raamatute ja huvitavate artiklitega!

Kommentaarid: 0

Lisa kommentaar

Email again:
Nimi
E-mail
Kommenteeri