Meditatsioon ja aju Kadi Kütt

Uurimusi meditatsiooni mõjust ajule on koostatud juba pikki aastaid ning viimasel ajal avaldatakse pea iga nädal mõni teadustöö, mis ilmestab mõnd meditatsioonist saadavat hüve. Õigupoolest küll on need hüved teada-tuntud juba iidsetest aegadest peale, kuid lõpuks on õnnestunud neid ka resonantsuuringute (MRI) või elektroentsefalograafia (EEG) abil tõestada.

Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Rahulik ja vaba Kadi Kütt

Maailm on rahutu, heitlik ja kohati täiesti hullumeelne. Parim, mida inimene saab terve mõistuse juurde jäämiseks teha, on püüelda meelerahu ja sisemise vabaduse poole. Mulle tundub, et kõige töötavam viis selle saavutamiseks on meditatsioon. Sa tõmbud välisest maailmast kõrvale, leiad vaikse koha, lülitad välja arvuti ja telefoni, sulged silmad ja sukeldud oma sisemaailma. Oh, lõpuks ometi õnnis rahu! Kas ikka on?
Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Mediteerimise kasust Kadi Kütt

Arvukad psühholoogilised uurimused on näidanud, et inimesed, kes regulaarselt mediteerivad, on keskmiselt õnnelikumad ja eluga rohkem rahul. Juba sellest üksi ju piisaks, et mediteerimisega algust teha, kuid vaatame siiski meditatsiooni kasu pisut lähemalt. Olen siia kogunud minu jaoks olulised ja omal nahal äratuntud hüved.

Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Sünni ja surma vahel on elu Kadi Kütt

Oleme mehega kaks päeva hommikust õhtuni Võrumaa kodus rassinud: ehitanud, lihvinud, lakkinud ja koristanud. Nüüd istume värskelt valminud õuelaua taga ja joome pühapäevahommikust kohvi. Mida eesootav päev meile toob?

Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Meditatsioon muudab elu paremaks Kadi Kütt

Nii lihtne see tõepoolest ongi. Ma ei pea end teab mis kogenud mediteerijaks, aga üle kümne aasta igahommikust vaikuses iseendaga olemist on andnud mulle igatahes portsu sisemist rahu ja tasakaalu ning õpetanud keskenduma. Ma alustan oma päevi kerguse ja erksa meelega ja see, hea lugeja, on väga suur asi. Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Keha on hinge kodu Kadi Kütt

Kõik algas majatiivast, mida psühhiaater ja psühhoterapeut Carl Gustav Jung korduvalt unes nägi. Ehitis lummas teda ja tekitas imestust. Ühel hetkel taipas Jung, et see majatiib pole midagi muud kui üks osa tema enda isiksusest, osa, mis on seni varjul olnud. Ja nii asus psühhiaater suure uudishimuga oma unenäomaja uurima.

Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Mis meditatsiooni ajal toimub Kadi Kütt

Igaühel, kes on mediteerimist proovinud, on omamoodi kogemus. Mõni naudib värvidemängu, teine kuuleb hääli või tunneb lõhnu. Sa võid kogeda kehalisi aistinguid – energia liikumist kehas, pinget lihastes, surinat või soojustunnet kätes-jalgades või tajuda emotsioone. Sa võid kohtuda sisemaailmas rännates oma kallite lähedastega või vestelda tuntud õpetajate-gurudega, aga võib ka olla, et sa ei koge midagi märkimisväärset. Mis iganes sinuga meelerännaku ajal toimub, see kõik oled sina.
Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Parim aeg, koht ja tehnikad siseilmas rändamiseks Kadi Kütt

Kõigil on kiire. Tundub, et kõige suurem defitsiit elus ongi aeg. Nii on keset tööpäeva kasvõi kümmekond minutit lõõgastumiseks ja „mitte millegi tegemiseks“ leida väga keeruline. Tegelikult meil on päeva jooksul lühikesed hetked, mil võiksime aja maha võtta ja lõõgastuda, tuleb ainult õppida, kuidas seda teha.
Loe lisaks | Kommentaarid: 0

Mis on meditatsioon ja kuidas see meid elus aitab Kadi Kütt

Oma sisemaailma uurimisele on antud erinevaid nimesid – meditatsioon, mõtlus, mõtisklus, mõlgutus, kontemplatsioon – igaüks neist natuke erineva varjundiga. Kõik religioonid, paganlikud ja šamanistlikud usundid, iidsed tervendamistarkused on õpetanud, kuidas tähelepanu endasse pöörata ja oma sisemaailma uurida.
Loe lisaks | Kommentaarid: 0