Stressi juhtimine ja läbipõlemise ennetamine

Stress on loomulik osa elust. Me ei saa stressi töö- ega isiklikus elus vältida, kuid me saame õppida stressi ilmnemist õigeaegselt märkama, stressi endale sobivate võtetega leevendama ning end selle  vastu „karastama“. See, kuidas me stressiga toime tuleme – kodus, tööl, suhetes või ühiskonnas laiemalt – määrab väga suures osas ära meie füüsilise ja vaimse tervise ning üldise elus hakkamasaamise.

Mõningane stress on loomulik ja vajalik – see annab meile julgust ja jõudu, aitab meil olla innukas, otsustusvõimeline ja tõhus ning keskendada tähelepanu olulisele. Niisugust positiivset stressi kogeme siis, kui ees seisab mingi põnev väljakutse, kui õpime midagi uut või valmistume tähtsaks sündmuseks. Mõõdukas stress on igasuguse pingutuse eelduseks.

Probleem tekib siis, kui meie organism reageerib stressisümptomitega tühiste asjade peale, kui stressiga kaasnevad negatiivsed tunded nagu hirm või ärevus või on stress muutunud krooniliseks, s.t.  organism ei suudagi enam maha rahuneda. Siit ei ole pikk tee läbipõlemise ja depressioonini.

Inimesed reageerivad stressile erinevalt: üks ja sama olukord võib ühe isiku viia paanikasse, teist aga panna veel tulemuslikumalt tegutsema. Et tuleksid stressiga toime, vajad teadmisi sellest, kuidas just sinu meel ja keha pingelistes olukordades reageerivad ning millised võtted aitavad sul rahuneda ja enda heaolu taastada. Hädavajalik on ka tervislike harjumuste ja rituaalide loomine.  

Koolitusel:

  • räägime stressi olemusest: millised on stressi sümptomid ja kuidas stressi alged ära tunneme
  • vaatame otsa stressi tüüpilistele allikatele ja räägime ka sellest, millised on stressi peamised põhjused psühhoterapeudi silme läbi
  • arutame, millega oma stressi igapäevaselt toidame ja milliseid tervisehädasid võib see kaasa tuua
  • uurime läbipõlemise allikaid ja väljendusvorme
  • räägime eneseteadlikkuse ja ärksameelsuse olulisusest 
  • arutleme selle üle, milliste tegevustega saame stressi ja läbipõlemist ennetada ja leevendada ning kuidas sisemist rahu ja ärksameelsust kasvatada

Praktiline osa:

  • õpime lihtsaid füüsilisi harjutusi, mis aitavad südamel ja ajul tõhusalt töötada
  • õpime hingamise abil ärevat meelt tasakaalustama  
  • teeme kujustamisharjutusi, mis vabastavad keha pingetest
  • teeme harjutusi ärksameelsuse suurendamiseks
  • teeme lihtsaid juhendatud meditatsioone, mis aitavad kehal lõõgastuda ja meelel rahuneda
  • osalejad saavad küsimustikke täites infot enda stressitaseme ja stressi allikate kohta ning mõtteainet isikliku heaolu parandamiseks

Firmasisene koolitus kestab 2-4 tundi, täpsem kestus ja sisu selgub tellijaga läbi rääkides. Koolitus sobib ka ettevõtetele tervisepäeva sisustamiseks. 

Koolitaja kohta saad lugeda siit.  

*** *** ***

Koolitusel osalenud on tagasisideks kirjutanud nii:
  • Hästi praktiline koolitus. Olen ise lugenud läbi palju stressi ja enesehinnangu raamatuid, aga nüüd sain kõigele justkui mingid selged raamid. Väga mõtlema panev ja kasulik! Olen selle kogemuse eest koolitajale tänulik! 
  • Mulle meeldis, et sain koolituse jooksul enda sisse vaadata ja endalt palju kordi küsida, mis on mulle tähtis ja kuidas ma tahan oma elu elada. 
  • Kursus oli väga huvitav ja sain tõesti palju uusi teadmisi ning oskusi. Juhendaja Kadi Kütt on tõeline professionaal. Tänan.
  • Kiitus Kadi Kütile, elulised ja praktilised näited, naine, kes on ise kogenud, kasvanud, õppinud läbi erinevate eluetappide, suunas meid vaatama enda sisse. Koolitus kulges meeldivas rütmis, tekkisid arutelud, vastused erinevatele küsimustele. AITÄH KÕIGE SELLE EEST! Kui tekib võimalus, osalen kindlasti veel.
  • Koolitus andis aimu, et ma keskendun liiga palju tööle. Tuleb teha pause ning mõelda enda peale. Mis teekonnal olen ning kuhu suundun. Pean hakkama rohkem mõtlema enda peale!
  • Väga informatiivne koolitus.

*** *** ***  

Vaata ka koolituse "Eneseusk ja enese väärtustamine"  tutvustust. 

Ärevusest ja sellest tervenemise viisidest räägib mu raamat "Ärevuse vari. Teekond hingehaavade vabanemise ja enese väärtustamiseni". Raamatu andis aprillis 2019 välja kirjastus Pilgrim.

Täida lehe vasakus servas olev vorm ja liitu Uudiskirjaga, et olla kursis toimuvate ürituste, lugemist väärt raamatute ja huvitavate artiklitega!

Kas sa oled Jooga ja teraapia Facebooki fänn?

Eelmine
Õpituba: Ärevusest vabaks
Järgmine
Eneseusk ja enese väärtustamine

Vastused puuduvad

Email again: